Giessen

27 april 2017 - Giessen, Nederland

De tweede vlucht is mogelijk nog saaier en langer dan deel één.
Wel een afwijkend begin. Bij het boarden kreeg ik het verzoek of ik van plek wilde wisselen met een Chinees meisjes dat zo graag naast haar vriendje wilde zitten.
Het meisjes had daar haar vrije beenruimte plaats voor over. Begaan met de prille liefde heb ik me opgeofferd en op de eerste rij bij de exit met 4 meter beenruimte. Tollend van de slaap maar niet in slaap kunnen komen. Trillende benen.
Dat trok na een uur weg en toen toch nog drie uurtjes geslapen. Daarna weer klaar wakker. Dit keer ontkom Ik niet aan de jetlag.

De vrije ruimte voor mijn benen is ook de wachtruimte voor de wc.
Een carrousel Chinezen met mondkapjes (ze lopen overal met de kapjes, ongetwijfeld bang voor vogel griep) wisselen elkaar af, het ritme onderbroken door het Chinese luchthosje dat met wc rollen en desinfectans de wc weer bruikbaar maakt. Een algemene mededeling aan de Chinese mannen om niet staand te plassen zou volgens mij helpen. Er is nogal wat turbulentie op de vlucht.

WP_20170427_004Sukkelend de nacht door en precies op tijd op Schiphol.Twee treinen later in Zaltbommel waar Lies staat te wachten.

Een welkom thuis tekening van buurmeisje Emily. De vakantie zit er op.