Laatste loodjes in LA

21 september 2011 - Redondo Beach, California, Verenigde Staten

Strand...

Crowne Plaza hotel zo 18-9 17:00

Zaterdagmorgen de groep dag gezegd en doorgereist naar Redondo Beach, een van de vele stranden in LA. Hotel is op zich goed maar geen free wifi wat een behoorlijke domper is. Omgeving iets anders dan verwacht. We zitten recht tegenover de haven met bijhorende pieren, restaurants en bars. Wel exclusief dus duur. Het Redondo strand licht er links naast maar wel meer dan een kilometer lopen. Direct naast het hotel staat een electriciteitscentrale (omvang Harculo)
In eerste instantie dus behoorlijk schrikken maar al doende leert men. Voorbij de electriciteitscentrale ook een tot twee kilometer lopen (kwartiertje..) ligt Hermosa Beach, een prachtig breed strand zonder vervelend boulevard gedoe in een wijk die heel erg aan Venice Beach doe denken. Een prima plek voor strand en eten. Het centrum heeft ook een free wifi zone, dus daar zal dit bericht wel geupload worden.
Geen nieuws dus, nog twee dagen strand of ander vermaak en woensdag begint de terugreis.
Het weer is niet bijzonder, half bewolkt maar een koude zeewind. 's Avonds trui en jas aan.

Crowne Plaza ma 19-7 18:30
De hele dag bewolkt met nog steeds een koude zeewind. Hooguit 18 graden. Geen strandweer. Avonturen met het openbaar vervoer. Met de bus naar Santa Monica om op het gemak de pier en het centrum te bekijken. Geen "Speed" bus, anderhalf uur van Redondo Beach naar Santa Monica. Geen Sandra Bullock achter het stuur maar een 300 pond Eddie Murphy. Maar wel goedkoop. $6.- voor ons beiden retour, in plaats van $60.- enkele rit met de taxi. Jammer van het weer, de extra dagen voor het strand gaan zo aan Mam voorbij.
Afwachten wat het dinsdag, de laatste dag gaat worden. Het Getty museum is een optie maar moeilijk te bereiken.

Crowne Plaza di 20-9 18:30
vanochtend weer bewolkt en koud. Besloten toch een poging te wagen op Getty. Achteraf een volkomen foute keuze, Mam is niet zo van avonturen met een bus en helemaal niet voor musea. Ik had beter moeten weten en voor Long Beach moeten kiezen. Sneller bereikbaar en de Queen Mary voor bezichting. Maar goed eigenwijs toch naar Getty. Na een uur bussen, dit keer met een 300 pond Whoopie Goldberg, werd het zonnig en warm. 28 graden en Mam onrustig want de kans op de laatste stranddag leek verloren te gaan op Getty. Pas na twee uur reizen waren we bij het museum. Een paar uur rondneuzen en de terugreis zou Mam het strand gaan kosten dus maar met een snelle taxi terug. Redondo Beach was helaas nog net als 's ochtends, nevel en 15 graden. Van beiden niks, de verloren dag.
Al met al is ons het weer in Californie flink tegengevallen en was Los Angeles nog steeds een stad van niks. Dan is San Francisco interessanter voor een toerist. Maar ik heb nu de USA wel gezien, voorlopig niet meer.

1. Cecile Kroes:
    22 september 2011