Uluru

16 april 2017 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

Zondag 16 april, Bewolkt, 27 graden
DSC_0945DSC_0934Nog vroeger op voor de outback tour. Kwart voor zes in het busje. Het zal een groep van 16 worden maar pas in Uluru. We vertrekken met zijn zessen. Denen, Duitsers en wij. De anderen komen erbij in Uluru.
450 km, 6 uur rijden. Een lange maar in het begin geen vervelende rit. De outback is voor de eerste uren een afleiding. Na de derde stop wordt het wel afzien.  Tegen de middag op plaats van bestemming.
Een camping met tenthuisjes. Opluchting, we hoeven niet op de grond te slapen. De centrale toiletgroep ligt op 200 meter.
De tenten staan rondom een centrale eetplek. Lunch is gezamenlijk voorbereiden en eten. Goed contact met onze groep. De tourgids is de overigen van het plaatselijke vliegveld aan het halen. Met vertraging komen ook de overige 10 aan. Een Duits stel, een Zwitsers gezin met 2 kleuters en een Nederlands gezin, vader, moeder en 2 vreselijk verwende over het paard getilde tienersdochters.
DSC_0963DSC_0970De middag besteedt aan een korte wandeling rondom Ayers Rock.Jammer want dat had best wat meer mogen zijn.
Het culturele deel bestond uit smeren met verf om een Aboriginal painting te maken. Schijnt een nieuwe toeristische bevlieging te zijn maar zal vooral een commerciele achtergrond hebben. Wij hebben onze kunstwerken aan de plaatselijke bevolking geschonken. Onze bijdrage tot de cultuur.

Afgesloten met de zonsondergang bij Ayers Rock. Jammer genoeg was het bewolkt zodat we dat mooie moment nu alleen van de ansichtkaart kunnen beleven. Een gezamenlijke eten en corvee.Geen kans op een mooie sterren hemel, het is bewolkt. Stapelbed in de huttent.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl