Alice Springs

15 april 2017 - Desert Springs, Australië

Zaterdag, Zonnig en 29 graden

WP_20170415_002WP_20170415_004Weer een reisdag. Dit keer de grote oversteek van Melbourne naar Alice Springs.
De eerste Airport shuttlebus om kwart over zes, inchecken om half acht. Cecile wist de boeking van Kyley te repareren en we konden in de vlucht naast elkaar zitten.
Tweeëneenhalf uur later de landing in de grote Australische zandbak. Een klein vliegveld binnen 20 minuten stonden we al klaar voor de shuttlebus voor de hotels.
Buiten zonnig en warm en een desolaat terrein tussen het vliegveld en het stadje.

Bij het inchecken van het hotel toch weer een Kyley verrassing, geen reservering voor vandaag voor ons. Men had ons gisteren verwacht. Gelukkig zijn er genoeg kamers beschikbaar en hoeven we niet onder de brug te slapen.

DSC_0910DSC_0919Het hotel ligt 20 minuten lopen van de stad. Vanmiddag daar onze laatste boodschappen voor de komende drie dagen gedaan. Opvallend in het stadsbeeld zijn de Aboriginals. De eerste indruk komt overeen met beschrijvingen, buiten de samenleving staan, bedelen en drankproblemen. De groepen die rond het winkelcentrum hingen beantwoorden aan dat beeld.

Nu wat uitrusten, eten en vroeg naar bed. Morgen worden we om kwart voor zes opgepikt voor de outback tour.