Whispering Pines

7 april 2017 - Sydney, Australië

Afgelopen nacht slecht geslapen. Moet onbewust toch de spanning zijn geweest voor de eerste rit in Australië.
Onnodig vroeg op en alle bagage te verzamelen en te controleren. Uiteindelijk een uur te vroeg klaar om de auto te gaan  halen. Besloten om dan maar op pad te gaan. De ochtendgymnastiek van de dag was de 30 kg zware koffer de helling naar het station op te slepen. Cecile bood wel aan om de koffer naar boven te brengen maar dat was mij de eer te na.
Met de train naar de city center om bij Avis de auto op te halen. Daar aangekomen bleek dat de auto niet bij Avis City klaar stond maar dat 'ie Avis Kings Cross moest worden opgehaald. Met de sleepkoffer terug naar het station en verder naar naar Kings Cross. 30 minuten later wel aan het juiste adres en na de noodzalijke papierwinkel met een Toyota Camry voor het eerst linksrijdend de weg op.
De allereerste rotonde was een uitdaging, de bocht tekort aangesneden en via de stoep uiteindelijk toch op de juiste baan belandt. Vanaf dat moment begon het te wennen en ging het per kilometer beter.

DSC_0324Cecile was met haar gps mijn navigatie systeem en zij wist me de stad uit te lozen naar onze eerste bestemming en tussenstop; de Featherdale Wildlife een dierentuin met Australische dieren. Koala's, Walibis en andere exotische dieren waar ik nog niet eerder van gehoord had. zoals Quokka'sen Cassowary's. Opnieuw mijn leeftijd kunnen verzilveren in korting op de entree prijs. In de shop op de weg naar buiten mijn Australië souvenir gevonden. Van te voren voorgenomen een Australische hoed mee terug te nemen en die heb ik in de Zoo gekocht. Dat zal terug ongetwijfeld een hoop commentaar opleveren.

DSC_0367Next stop het eerste overblijfadres in de Blue Mountains. Apple Blossom Cottage (Whispering Pines). Een prachtig volledig ingericht buitenhuis met 3 slaapkamers, 2 badkamers en een kachel in de woonkamer. Die kachel is wel nodig. Het is koud in de bergen en huis.
Om 3 uur uitgepakt en nog voldoende tijd voor 'n eerste wandeling. Een wandeling van een uurtje in de omgeving viel anders uit dan verwacht. Dat bleek een 20 minuten afdeling te zijn naar de Queen Victoria Outlook en vervolgens de Empire Falls. DSC_0386Niks wandelroute voor bejaarden maar een klauterpartij over afgesleten stenen en langs overhangende rotsen. Soms een concessie en een trap aangelegd voor plekken die alleen bergbeklimmers kunnen overbruggen.
DSC_0405Maar de moeite waard, mooie uitzichten en een imposante waterval.

De grootste uitdaging was de 145m terug omhoog. Nog steeds het uitgesleten pad maar nu klimmen. Drijfnat, buiten adem en met een stomend hoofd boven gekomen. Het onderscheid tussen medium en hard tracks is wat duidelijker.

DSC_0400Douchen en daarna eten in de plaatselijke Fawlty Towers. De avond gewoon in de cottage bij de kachel in gezelschap van Cecile's vriendin Courtney die ons vrijdag rond zal leiden in de Blue Mountains.