Kings Canyon

17 april 2017 - Kings Canyon, Australië

Maandag, Bewolkt, 25 graden

DSC_1011DSC_1014Half zes om de zonsopkomst bij Uluru te aanschouwen. Eerst met zaklamp naar het toiletgebouw (geen slangen op de staart trappen), alles inpakken voor de nieuwe dag. Rustig ontbijt behalve de bakvisjes die vechten om de spiegel om zich op te maken en de usb aansluiting om het mobieltje te laden.
Zonsopkomst was net zo'n groot succes als de zonsondergang. Zwaar bewolkt en dus niets te bewonderen. Al met al een unieke ervaring. Het is maar een of twee dagen per jaar bewolkt en regenachtig. En dat precies bij onze reis. Dat kunnen niet veel reizigers zeggen.

Daarna naar de tweede grote rotspartij Kata Tjuta voor een wandeling in de Valley of the Winds. Een klauterpartij vergelijkbaar met de Pinnacle. Gelukkig helpt het weer nu wel. Dit hadden we niet graag bij 30+ graden gedaan.
Wel liet onze gids duidelijk blijken dat hij deze klus een noodzakelijk kwaad vindt en beneden zijn nivo. Ongeïnteresseerd en onverschillig. De afdaling is niet zonder risico op verstuikingen of schaafwonden. Onze gids laat het aan ons om beneden te komen en is al terug naar de bus gerend om zijn sigaret te kunnen roken. Kijkt niet op of om.

De afleiding komt van de blatende tieners.
Gillen om het minst of geringste, paniek als Facebook niet gelezen kan worden (ze hebben van Papa blijkbaar een flink mobiel abonnement gekregen) en het misbaar bij een toiletstop onderweg waarbij de toiletpot over een simpel gat in de grond staat. Niet de vrees voor omhoog kruipende slangen of spinnen maar de angst dat het mobieltje in het gat zal vallen. De meiden zullen de plas nog even moeten ophouden...
DSC_1031DSC_1030Voor de rest van de dag kilometers vreten op weg naar onze overnachtingsplek. Hout sprokkelen onderweg voor het kampvuur. Kings Creek. is een cattle station annex camping annex benzinestation. De campsite ligt ongeveer 5 km buiten de camping midden in de bush. In geen velden of wegen iets of iemand te bekennen. Wel weer hut tenten met een Bush toilet en Bush douche. 3 golfplaten en een gordijn. Op zich prima. Het douchen laten we even wachten tot het hotel.Eten op een kampvuur. Gezellig maar je moet geen haast hebben.

DSC_1044DSC_1045Bewolkt dus weinig genieten van een sterren hemel. Even een klein moment met een gat in het wolkendek. Het Zuiderkruis en de Melkweg wolk gezien. Camera gepakt maar voordat ik die goed had ingeregeld was de gelegenheid al voorbij.