Melbourne, St. Kilda(2)

14 april 2017 - Saint Kilda, Australië

Vrijdag, bewolkt, 16 graden

DSC_0865DSC_0884De afgelopen week klonk het af en toe "Kyleyyyy....". Het meisje van TravelEssence dat de reis heeft geregeld en geboekt. Niet alle boekingen waren succesvol, het verkeerde adres van Avis in Sydney, het internationale rijbewijs, het apart boeken van de vluchten van Cecile en mij en vandaag de boeking van Melbourne. Cecile had gevraagd om de reis in Victoria te beginnen in Melbourne en niet om er te eindigen. Dat kon niet veranderd worden maar vandaag liepen we wel tegen het probleem aan dat op Goede Vrijdag nagenoeg alles gesloten is.

WP_20170414_001WP_20170414_003We hadden een programma bedacht maar daar kon maar een ding van worden gedaan, namelijk het Australian Centre of Moving Images. (Museum Beeld en Geluid)

Voor de rest wat rondgelopen, gezocht naar pinguïns op de pier maar de pinguïns waren vandaag niet thuis, een Goede Vrijdag processie voorbij zien trekken maar niet gezien wie er voorop liep, een van de mooie parken bezocht en voorbeelden van graffiti bekeken waar Melbourne bekend om is.

DSC_0903Vroeg terug in St.Kilda, wat gegeten en we gaan vroeg naar bed. Morgen weer vroeg op het vliegveld zijn om naar Alice Springs re reizen.

1. Cecile:
    14 april 2017
    Sydney vs melbourne.

De eeuwenoude vraag (nou ja... De max. 200 jarige vraag) welke stad is beter, Sydney of Melbourne. Bijna Amsterdam vs Rotterdam of beter nog Deventer vs Zwolle tavarelen er door. Voor mij, geen moment twijfel vanaf mijn eerste bezoek aan Melbourne. Sydney is zekers beter.

De voornaamste reden werd vandaag duidelijk, er is weinig in Melbourne te zien en doen (naast de kunst dn het eten/drinken). Op zon'n goede vrijdag ... Tja... Dan gaan de attracties die ik nog wel kende blijkbaar dicht.

Jammer dat travelessence ons niet gewoon in de natuur hield voor de goede vrijdag. De natuur is altijd open. Morgen het echte spannende moment. Nieuw voor mij zowel als voor papa. Hier ben ik nog nooit geweest en weet niet wat we moeten verwachten. Ik vind het spannend......