Chetumal - Playa del Carmen

10 november 2010 - Playa del Carmen, Mexico

Ondanks al het geduvel bij de grenzen waren we gisteren toch nog redelijk op tijd in Chetumal, de laatste tussenstop voor Playa. Terwijl we bij de grens op onze bus moesten wachten, zijn we voor het eerst deze vakantie lekgestoken door de muggen. In Playa gaat de groep in tweeen. De all-inclusive blijvers gaan naar een ander hotel dan de logies-only gasten. Gisteravond was dan de laatste mogelijkheid voor een gemeenschappelijk diner. Geheel in stijl was het een enorme puinhoop. Late en verkeerde bestellingen, wijn in limonadeglazen, het tweede glas wijn was een zoete sangria geworden omdat de roja op was. Brrrr... limonadesiroop Maar gelukkig wel een echte Angus steak op het menu. Een enorme steak (geen vleesmes..) en die was prima. Tot en met de rekening was het een zooitje en pas na elven weer op de kamer. De wekker ging vanochtend weer om 6 uur. Alleen toast. Het is weer gaan rommelen in de buik. Ik gok (God Only Knows) op de Chicken Rice&Beans, ik verwacht niet dat het de Angus (medium) was. Nog 300 km en dan het Caribische strand........

........net voor de lunch aangekomen. De all-inclusive armband en de kamer gekregen. De kamer met ocean-view had echter ook een nadeel. Die zat recht boven het luchtafvoersysteem van de restaurants en de generatoren. Vetlucht en kabaal. Inmiddels over naar een weliswaar kleinere kamer zonder Ocean-view maar een stuk rustiger. Mijn vakantie zit er op. Die van Mam is nu begonnen. Buffetlunch, was wel goed, koffers uitgepakt en de eerste teleurstelling. Geen gratis wifi. En daarmee verlies ik m'n grootste bron van vermaak. Geldt trouwens voor alles wat niet in het pakket is voorzien. Elke extra is direkt big bucks. Gelukkig is het winkelstraatje niet ver weg. De STARBUCKS is al gevonden, nu nog een internet café.......

.....steekpenningen aan de knaap bij de lobby. Ik ben terug on-line..