Sydney(3)

6 april 2017 - North Sydney, Australië

Vroeg wakker, nog steeds goed. Geen last van jetlag of zere benen/voeten na het wandelen op de eerste dag.
WP_20170405_003Vandaag heeft Cecile een kustwandeling op het programma gezet. Van Bondi beach naar Coogee beach, Een zes kilometer op en neer langs stranden en over kliffen.
Het openbaar vervoer is prima. Met de ferry over de baai naar de City, vervolgens een haven wandeling naar het station en verder naar het Zandvoort van Sydney, Bondi beach.
Onderweg geld gepint, dat ging veel beter nu de juiste optie bij de ABN aan staat.
WP_20170405_004Van Bondi naar Coogee is een flinke tippel, Bewondering voor Cecile die dit regelmatig doet. Ze heeft me er flink uitgelopen.
Ook heel verrast door haar grote kennis van Sydney en omstreken. Ze kent elke wijk, straat, trein en busroute. Ik ben er echt van overtuigd dat ze me deze twee dagen alle belangrijke en interessante plekken van Sydney heeft laten zien.
Twee uur gewandeld langs de kust, mooie stranden en uitgesleten rotsen en kliffen. In de zomer overbevolkt, nu redelijk rustig. Het weer was prima, droog en niet at te warm. Ideaal voor een wandeling. Broodjes op het strand en daarna terug met de bus naar de stad. De stranden en de buitenwijken deden me aan Los Angeles denken.
North Sydney/Kirribilli waar Cecile woont vind ik wel een van de betere wijken. Lijkt op de oude hippie wijk Heights-Ashbury in San Francisco.
WP_20170405_006Terug in de stad, de boodschappen voor de komende dagen gehaald. Morgen gaat de reis door Australië. beginnen.
Een thermoskan bij K-Markt en broodjes bij Coles. Hier moet ik naar terug op Anzac day. Nog geen goede hoed gevonden.
Terug met de trein naar huis terwijl ook de scholen zijn uitgegaan. Wat de afgelopen dagen wel is opgevallen is de strikte standaard schoolkleding. Per school dragen de jongens een korte broek, wit overhemd en stropdas in de schoolkleuren, de meisjes een streepjes jurk en hoed. Uniformiteit laat geen individualisme toe.
De avond afgesloten met een Thais etentje met Cecile's baas Matt en zijn vrouw Melissa. Ging wel goed, koetjes en kalfjes gepraat bij 'n goede nasi met beef. Voor Ciel wat veel hele hete Pad thai. Teveel voor een keer en gaat in een doggy-bag mee op reis.